ניווט באתר > דף הבית>אריה ורדי ונימפת הים

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

אריה ורדי ונימפת הים

מידע כללי

מפגש חגיגי עם פרופ' אריה ורדי וזוכי "פסנתר לתמיד"- התחרות הארצית לפסנתרנים צעירים-, לדורותיה לרגל עשור לתחרות.


לא כל יום מגיע חתן פרס ישראל לאשדוד ומומלץ לחובבי המוזיקה להגיע למפגש החגיגי במונארט בהנחייתו של אריה ורדי ,שיורכב משני חלקים: בחלקו הראשון יערך קונצרט - הרצאה של ורדי בנושא "נערה ושמה אונדין" דמות מאגדות עם רבות: "אונדינה" הוא שמה של נימפת מים מן המיתולוגיה הגרמנית, עליה כתב דה לה מוט-פוקה ב-1811 נובלה שהצליחה מאוד, ועותקיה היו זמינים באירופה בתרגומים לשפות שונות.

על פי הנובלה נכתבו בין השאר אופרות מאת צ'ייקובסקי, א.ת.א. הופמן, בלט מאת הנצה, וקטעים לפסנתר מאת דביסי וראוול. בבסיס העלילה עומדת אונדינה, נימפת מים ובתו של מלך הים, אשר מימוש אהבה לבן-אדם יעניק לה נשמה נצחית. הסיפור עוקב אחר כמיהתה לנשמה, עלייתה לחוף, חייה בין בני האדם, התאהבותה, והמשבר אשר מוביל אותה להרוג את אהובה לשעבר. דמותה זכתה רבות לביטוי אמנותי בפרוזה, בשירה, בציור ובמוזיקה כאשר גם מלחינים כשופן, דביסי וראוול לא עמדו בפני קסמיה - ורדי יעסוק במורכבות דמותה וידגים ביצירות מוזיקליות.

 

אריה ורדי, מורה ומנצח ישראלי המכהן כפרופסור בבית הספר למוזיקה ע"ש 'בוכמן-מהטה' באוניברסיטת תל אביב וגם בבית הספר הגבוה למוזיקה בהאנובר, חתן פרס ישראל בתחום המוזיקה לשנת 2017, זכה בפרס שופן ובפרס אונסק"ו הגיע למעמד בינלאומי כאחד המוזיקאים המובילים של ישראל. ורדי, שהחל את דרכו על במת הקונצרטים בגיל חמש עשרה יערוך בחלקו השני של המפגש רב שיח בנושא תחרויות לפסנתרנים, בהשתתפות זוכי התחרות "פסנתר לתמיד" לדורותיה, ואורחים נוספים.


יום שישי ,21.12 , בשעה 13:00

במונארט- מרכז תרבות באשדוד, דרך ארץ 8, אשדוד.

לפרטים נוספים: 08-8545130

האירוע פתוח לקהל הרחב.

תאריך יום ושעה מיקום עלות כניסה
21/12/2018
י"ג טבת התשע"ט
שישי
13:00
מונארט מרכז תרבות ללא תשלום פרטים בטלפון -6452* של' 2
תאריך 21/12/2018
י"ג טבת התשע"ט
יום ושעה שישי
13:00
מיקום מונארט מרכז תרבות
מחיר ללא תשלום
רכישה פרטים בטלפון -6452* של' 2
יומן גוגל יומן אאוטלוק יומן אפל